جشن ازدواج ۷۲ زوج مسجدی در شب نیمه شعبان برگزار  شد 

جشن ازدواج ۷۲ زوج مسجدی در شب نیمه شعبان برگزار  شد 

تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام موسی سالاری گفت: شامگاه گذشته هم زمان با شب نیمه شعبان جشن ازدواج آسان ۷۲ زوج جوان مسجدی برگزار شد.

حجت الاسلام «موسی سالاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن میلاد امام زمان (عج)، گفت: شامگاه گذشته هم زمان با شب نیمه شعبان جشن ازدواج آسان ۷۲ زوج جوان مسجدی برگزار شد.


امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) روستای توکل آباد کهنوج در تشریح این مطلب، افزود: در این جشن که به همت موسسه خیریه حاج قاسم سلیمانی و بچه های مسجدی عضو کانون فرهنگی هنری شهید درسته و با حمایت موسسه خیریه کرامت ایرانیان برگزار شد، تعداد ۷۰ نفر از زوج های جوان راهی خانه بخت شدند.


وی بیان کرد: این جشن با دعوت از حجت الاسلام دهنوی سخنران مطرح کشوری برگزار شده و در این مراسم ۲ سری کامل جهیزیه به ۲ زوج اهدا شده و به مابقی زوجین نیز کمک جهیزیه اعطا شد و علاوه بر این نیز با دعوت از مشاورین گروه جهادی طهورا، در حاشیه جشن به خانواده ها مشاوره رایگان ارائه شد.


حجت الاسلام سالاری ابراز کرد: ارکان مسجد صاحب الزمان (عج) در شب نیمه شعبان کوشیدند تا بستر پیوند آسان زوج‌ها را در دنیای پرزرق ‌و برق امروز فراهم سازند، فراهم‌ کرون بستری که می‌تواند شروع آرامش‌ و به ‌جا آوردن سنت پیامبر اسلام (ص) باشد.


امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) روستای توکل آباد کهنوج اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی فعالیت مسجد صاحب الزمان (عج)، ترویج سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان است و به همین منظور در طول سال دوره های آموزش این نوع از سبک زندگی و نیز جشن ازدواج آسان زوج های جوان را برگزار می کند.


امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) روستای توکل آباد کهنوج عدم توانایی کافی براى خریدهاى سنگین و برگزاری مراسم پرهزینه را یکی از موانع ازدواج برشمرد و افزود: خریدهاى سنگین از قبیل خرید حلقه، سرویس طلا، کت و شلوار، لباس عروس، لوازم آرایش، آینه شمعدان و غیره، آن هم در حد عالى و برگزارى مراسم متعدد و پرخرج براى عقد و عروسى، همگى در کُند شدن روند ازدواج نقش دارند چرا که باید مدتى طولانى سپرى شود تا جوان پول لازم را براى این خرج ها جمع آوری کند.


وی تاکید کرد: تاکنون سعی کردیم با برگزاری جشن ازدواج آسان، زمینه ازدواج زوج های جوان کم بضاعت را فراهم کرده و به آنها کمک کنیم تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 

حجت الاسلام سالاری در خاتمه یادآور شد: البته پس از برگزاری جشن ازدواج آسان برای زوج های جوان، دوره های سبک زندگی اسلامی و مهارت های زندگی را برای آنها برگزار می کنیم.

پایان پیام/ 586